Wednesday, February 2, 2011

ADA LAGIKAH KEIKHLASAN???


Seorang rakan lama datang menjenguk dan katanya nak tumpang sembahyang... Tapi rupanya membawa hajat... Nak ajak join MLM..benda yang aku tak berapa berminat nak join.... Penat jugak telinga mendengar diorang punya tarbiyah ..Kereta mewah, rumah besar, melancong ke over sea.. Semuanya yang hebat2 belaka la.. Aku cuma angguk dan tersengeh je..Rasanya diperbodohkan aje bila aku tahu tujuan asal dia..Kerana menghormati seorang kawan, rasa serba salah pulak.. Hingga aku berkata YA dalam keadaan yang terpaksa..Tapi aku suffered from my sleepless night..Hati aku tak tenang sebab itu bukan kehendak aku...Esoknya aku tanya orang yang lebih berpengalaman... dan aku rupa-rupanya ada kekuatan untuk berkata TIDAK.... Mungkin aku rugi.. tapi aku rasa BEBAS... Itu yang lebih berharga bagi aku..

p/s Maybe aku patut train diri aku untuk kata NO .. Oh,no,no,no.....

No comments:

Post a Comment